Nieuwe avonturen!

Ook na 5,5 maand geniet ik nog steeds met volle teugen van Australië. Wel heb ik nu eindelijk wat knopen door gehakt wat nog niet zo makkelijk was. Ik, maar ook de andere meiden waren nogal in de war wat we nu gingen doen na1 mei. En aangezien de tijd dringt moesten we snel een keuze maken; gaan we naar huis, blijven we nog een paar maanden langer, of gaan we toch voor het 2e jaarsvisum waarvoor je helaas 3 maanden op een boerderij moet werken. Dat laatste mooi niet want hoe leuk ik australie ook vind ik ga zeker geen 3 maanden op een boerderij werken in de middle of nowhere. Oké ik heb dus een keuze gemaakt: eind april ga ik 3 weken reizen en daarna kom ik terug naar Brisbane waar ik nog een tijdje bij mijn hostfamilie blijf. Het ligt een beetje aan Emirates wanneer ik terug naar Nederland kom, mijn plan was half augustus maar de wijzigingskosten voor mijn ticket zijn dan ontzettend duur. Ik zal snel meer weten!
Ondertussen vermaak ik me elk weekend prima met mijn 2 favoriete belgische vriendinnetjes. Van weekendjes weg tot filmavondjes tot samen uitstapjes naar de tattooshop (nee niet voor mezelf, althans, nóg niet hahah). Zo zijn we begin maart naar het future music festival geweest in Brisbane, super vet en groot (en duur) festival. De helft van de DJ's waren natuurlijk nederlands aangezien wij de beste hebben!! Het weekend daarna zijn we naar Springbrook national park geweest, ook weer erg mooi met watervallen en bergen. Na dit uitje zijn we doorgereden naar Surfers Paradise voor weer een leuk avondje op stap. Het weekend daarop naar Noosa geweest, een badplaats aan de sunshine coast. Dit was iets minder succesvol aangezien ik een keelonsteking had en de hele nacht iedereen wakker hield in het hostel met mijn kriebelhoest, bah! Hopelijk mag ik hier nog eens terugkomen.
Op goede vrijdag vertrok ik s'avonds met Lisa naar Cairns. We hadden allebei 4 dagen vrij met pasen en vonden dit een perfecte gelegenheid om eens wat verder op reis te gaan. Cairns is een stadje/badplaats in North Queensland ongeveer 2000 km van Brisbane. Je vliegt er 2 uur op en bent nog steeds in dezelfde staat, iets waar ik me wel even over verbaasd heb. Toch is het een hele andere omgeving dan hier in Brisbane. In Cairns heb je een tropisch klimaat wat betekent dat het er dus ontzettend benauwd en heet is, nog meer dan ik hier ben gewend. De zaterdag stonden we om half 8 al klaar bij de haven om met de boot een tour naar de Great Barrier Reef te maken. The Great Barrier Reef is het allergrootste koraalrif ter wereld (2600 km lang dacht ik?!?!?) en is zelfs vanuit de ruimte zichtbaar. Vanuit Cairns was het 1,5 uur varen naar onze eerste stop waar we gingen snorkelen. Met een wetsuit aan tegen de kwallen, en een zwemvest omdat we gewoon schijtluizen zijn sprongen we met onze snorkels in het water. Op dat moment kwam de regen opeens met bakken uit de lucht, gelukkig waren alle wolken 5 minuten later verdwenen en toen zag je hoe blauw het water was, echt heel mooi! Het eerste wat Lisa zag toen ze in het water sprong was een haai, zij helemaal in paniek en mij roepen maar ik zag natuurlijk weer niks. Het is maar een rifhaai en die doet niks maar dan nog.. een haai blijft een haai. Het was geweldig om allemaal gekleurde vissen te zien en dat mooie koraal. Helaas hadden we geen fatsoendelijke onderwater camera dus ik kan jullie niet mee laten genieten. Een troost is dat het er op foto's toch nooit zo mooi uitziet als in het echt. Maar voor wie ooit naar Cairns gaat zeg ik: DOEN, het is helemaal de moeite waard. Paaszondag stond er weer een andere tour op de planning. Dit keer naar het oudste regenwoud ter wereld: Daintree Rainforest en Cape Tribulation. Het begon al goed s'morgens vroeg na een avondje stappen met de alcohol nog in ons bloed en geen ontbijt in een overvolle bus. En laten Lisa en ik nu ook allebei nog een zwakke maag hebben zegt die buschauffeur vrolijk "houdt maar een plastic zak of handdoek klaar want we gaan het komende halfuur over een hele misselijkmakende weg rijden...." We zagen het meteen al niet meer zitten maar met anti-misselijkheid polsbandjes en reispilletjes hebben we ons er toch doorheen geslagen. De tour was wel leuk maar niet zo geweldig als ik had gedacht. We hebben onderweg ook nog een aboriginal tour gedaan wat wel interessant was en in het regenwoud ging onze tourgids mieren eten... Nou mij niet gezien! Op het einde gingen we nog een riviercruise doen op de Daintree river waar we krokodillen zouden moeten spotten, helaas niks gezien. Wel jammer maar ja het kan niet altijd feest zijn he! Onze 3e en laatste dag in Cairns hebben we niet meer gedaan dan gechillt bij de lagoon en gelegen in het park, we waren echt moe van het weekend. Op tijd naar bed die avond want de volgende morgen vlogen we al om 6 uur terug naar Brisbane waarna ik gelijk weer moest werken, zware dag dus haha! Gelukkig was het allemaal de moeite waard.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active