Herfst

1 maart, summer is over..... en dus het begin van de Australische herfst. Maar niks te klagen want het is uiteraard nog steeds heel warm (vandaag nog uitgebreid verbrand in de zon) en de blaadjes heb ik ook nog niet van de bomen zien vallen. Alle Aussies zeggen; wacht maar tot het winter is dan wordt het pas "koud". Ja hoor dat zal wel maar ik geloof er niks van. Als het echt zo is heb ik wel dikke pech want dan ga ik nog veel kou lijden met maar 2 lange broeken en 1 vest.
Ik kwam erachter dat ik in mijn andere verhalen niet veel meer over mijn familie en kindjes heb verteld. Nou het gaat allemaal super goed, ik ben nog steeds heel blij met hun en hun ook met mij. Als ik soms verhalen van andere au pairs hoor vind ik dat ik het toch maar mooi heb getroffen met mijn familie. Ik word ook steeds handiger met de kinderen en de afgelopen maanden trok ik er dan ook veel met hun op uit. Dan gingen we naar een museum, zwembad, waterpark en soms zelfs naar het shoppingcenter. Als ik daar dan zo loop met de buggy voel ik me een echte mama. Het voordeel is ook dat iedereen extra aardig tegen je is als je kinderen bij je hebt, mensen laten me altijd voor, lachen naar me en spreken me veel sneller aan om iets te vragen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik zelf al kinderen wil, nog laaaaaaaaang niet.
Begin februari hebben we afscheid genomen van 3 meiden die nu allang weer terug zijn in het koude kikkerlandje. We zijn met z'n alle een weekendje naar Surfers Paradise aan de Gold Coast geweest. Lekker zonnen, shoppen en stappen. Het weekend erna met 4 au pairs een roadtrip naar Byron Bay gedaan. We hebben we de vuurtoren op Cape Byron bezocht en zijn we op het meest oostelijkste puntje van het Australische vastenland geweest. We hebben ook nog even gewinkeld daar maar aangezien Byron Bay een echt hippie stadje is waren er ook veel hippie winkels. Het is grappig om mensen te kijken hier want veel lopen er echt apart bij in van die hele wijde broeken, dreadlocks en op blote voeten alsof je even terug gaat naar de jaren 80. Overal ruik je wiet en alle hippies zijn knetter stoned, je kan tenminste wel zeggen dat ze van het leven genieten! Op zondag was er ergens op een strand in Byron Bay weer een shark attack, die beesten zitten ook overal. Geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om ver te gaan zwemmen in de oceaan. Het lijkt allemaal wel een ver-van-je-bed-show die haaienaanvallen maar ik hoor het de laatste tijd toch erg vaak.
En mijn reisplannen zijn gemaakt yeah! Samen met Dorien vlieg ik1 meinaar Melbourne waar we beginnen met de 2 daagse Great Ocean road and Grampians tour en de overige 3 dagen gaan we de stad zelf verkennen.Op 6 meivliegen we vanuit Melbourne door naar Indonesië waar we 2 weken vakantie gaan vieren op Bali en nog een paar dagen op de Gili eilanden. De bedoeling is om te gaan rondreizen en van alles een beetje te doen want Bali heeft veel te bieden. Zo beginnen we in het zuiden waar het toeristisch is en waar je lekker aan het strand kan liggen en uitgaan maar we willen ook zeker naar het noorden waar het veel rustiger is en we wat cultuur kunnen snuiven.

Reacties

Reacties

Oom Jan en Tante Betsy

Hallo Anka,

Fijn dat je zo goed in de familie bent opgenomen.
Dat heb je deels aan je zelf te danken. Ofschoon het
best aanpassen is, doe je het heel goed.
Je zegt wel dat je nog lang geen kindjes wil, zijn deze
kindjes, ook een beetje jouw kindjes. Geniet ervan.
En veel succes met overige dingen die je doet.
Het is een schitterend land, waar veel te beleven valt.
Dank zij jouw, moge wij er ook iets van meebeleven

Veel groeten van uit Melick

Oom Jan en Tante Betsy

Oom Har en tante Mia

Dag Anka,

Wat weer een bijzonder verhaal,en de plannen die je gemaakt heb beloven ook weer heel wat,we vinden het heel fijn voor je dat alles zo positief uitvalt,maar dat ligt ook wel een beetje aan jezelf,geniet er maar van en veel succes met alles wat nog op het programma staat.

Lieve groetjes uit St O.Berg.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active