Au Pair life

Ik kan niet geloven dat ik nu alweer een maand hier ben.
De tijd vliegt echt voorbij, het gaat gewoon veeeeeel te snel.
Er is ook zoveel te zien en te doen hier. Ik heb nu al het gevoel dat ik na deze 6/7 maanden nog lang niet klaar ben met Australië...

Vorige week zaterdag met Mijke naar het Lone Pine Koala Sanctuary geweest.Dit is het grootste koala park ter wereld en er zitten ook alleen maar australische dieren zoals; de platypus, walibi's en de tassie devil. We zijn op de foto geweest met een koala, hebben de kangaroo's uit onze handen laten eten en nog allemaal andere beesten gezien. Het was een bloedhete dag maar zeker de moeite waard. Die middag zijn we ook nog gaan chillen bij South Bank, dit is echt mijn favoriete plekje in Brisbane. Daarna zijn we naar ons hostel gegaan waar we ons klaar hebben gemaakt voor een avond stappen. Het is goedkoper om een nachtje in een hostel te slapen dan een taxi terug naar huis te betalen. Bovendien is het ook nog veel leuker, ongelofelijk hoe snel je nieuwe mensen leert kennen en hoe relaxed iedereen is. De meeste clubs liggen in The Valley, het uitgaansgebied van Brisbane. Maar om een of andere reden vonden we de sfeer hier niet zo leuk. En het is ook nog eens belachelijk duur, voor een shotje betaal je al snel 10 dollar (say whatttt?!?). Dus zijn we naar de Down Under bar gegaan, dé kroeg voor backpackers. Buiten dat het hier veel goedkoper is was de sfeer ook veel leuker, zeker voor herhaling vatbaar!

Afgelopen weekend met de familie naar Coochiemudlo geweest.
Dit is een mini eilandje voor de kust en hier hebben de opa en oma een vakantiehuisje. Het is maar 10 minuten varen vanaf het vaste land met de ferry maar als je op het eiland bent lijkt het alsof je ergens midden in de oceaan zit, zo stil. We hebben eigenlijk het hele weekend gechillt, op het strand gelegen en lekker uitgerust van het oh zo zware au pair leven :)
Op zondag was er een soort van hippie marktje en ook de kerstman kwam nog even langs in zijn dikke pak met 30 graden, maar wel op de teenslippers..
Gister ben ik naar Stradbroke Island geweest.
Het was hier heel mooi, echt wel hét hoogtepunt van wat ik tot nu toe hier gedaan heb. Toen we op het strand zaten zagen we zelfs nog dolfijnen boven de golven uit springen. Straddie is een soort van Fraser Island in het "klein" (Fraser Island is het grootste zand eiland ter wereld). En wat doe je als je op een zand eiland bent? Juist, Sandboarden. Hier noemen ze het trouwens Snowboarden Queensland Style. Net zoals ik met snowboarden geen held ben had ik voor Sandboarden ook niet echt talent, al was het wel een stuk makkelijker. Kunnen we dat ook weer van de to do list afstrepen, been there done that!
Mijn werkdagen zijn voor jullie niet zo spannend denk ik. Maandag en Donderdag pas ik alleen op Zoe. We spelen in de zandbak, lezen boekjes of gaan op haar fietsje naar het speeltuintje om de hoek. Ik heb ook uitgevonden dat ze het helemaal geweldig vind als ik nederlandse kinderliedjes voor haar zing. Dus zoek ik op youtube alle liedjes die ik van vroeger ken voor haar op en zingen maar! Elke keer is het: more, more, more en zo zijn we dan al snel een uur verder. Op Dinsdag pas ik op beide kinderen en dat is dus wel een slopende dag. Ik probeer dan zo creatief mogelijk te zijn om allerlei leuke activiteiten te verzinnen want zodra ze niks te doen hebben gaan ze mij of elkaar vervelen en dat moeten we niet hebben.
Afgelopen donderdag was ik met Zoe alleen thuis toen er opeens een wel erg donkere lucht aankwam. Snel heb ik alle ramen dichtgedaan en nog geen minuut later vielen er hagelstenen zo groot als pingpong ballen uit de lucht... Belde mijn hostmom me schreewend op dat haar auto van alle kanten werd geraakt, ze stond namelijk in de file, en dat wij snel naar beneden moesten gaan om te schuilen voor als de hagelstenen hier door de ramen kwamen. Nou dat is gelukkig niet gebeurd maar haar auto is wel helemaal naar de filistijnen. Later die avond zag ik op het nieuws dat in het winkelcentrum in de stad het glazen dak naar beneden was gekomen.... Scary dus!!
Helaas heb ik ook het surfweekend moeten cancellen waar ik deze vrijdag naartoe zou gaan. We zagen de weersvoorspellingen en het gaat flink onweren en regenen dit weekend, niet ideaal surf weer dus. Maar no worries we kunnen nu een weekend later gaan. Fingers crossed voor mooi surf weer dát weekend!
En ohja 29 december t/m 3 Januari ga ik naar Sydney!!!
Een super leuk vooruitzicht en geweldig begin om 2015 te starten lijkt me, ik heb namelijk altijd al gezegd dat ik graag een keertje nieuw jaar wilde vieren in Sydney.
Het was bijna onmogelijk om nog een hostel of hotel te vinden want in deze periode is alles volgeboekt. Maar na lang zoeken is het ons toch nog gelukt om iets betaalbaars te vinden.
Dus Sydney here we come!

Reacties

Reacties

carla

Hey, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Lekker veel doen, bekijken en genieten.
Groetjes van ons allemaal en fijne feestdagen

Alisa

Wat een leuk verhaal Anka :) Geniet ervan, want time flies dus ook in Australië. Voor mij is het aftellen begonnen!
Have fun :) xx

Jan en Betsy van Cruchten

Hoi Anka.

Zo te lezen ben je al heel aardig bezig. Naast je werk ben
je ook andere leuke dingen aan doen. Geniet er maar van. ook de Jaarwisseling in Sydney lijkt ons geweldig

Groetjes en fijne feestdagen

Ruud Hannen

Bedankt voor de Kerstkaart uit Australie. Veel plezier tijdens de jaarwisseling in Sydney. Jij bent een van de eerste die nieuwjaar kunnen vieren.

Doe dat waar je plezier in hebt!!

Har en Mia van der Borgh

Wat een interesant verhaal, leuk om te lezen en het zal geweldig zijn om het nieuwe jaar in Sydney te beginnen,
geniet er van en verder succes in Australie.

Groetjes en tot de volgende keer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active