De eerste 2 weken in Oz


Tijd voor een update.

Ik ben inmiddels al 2 weken hier en begin nu langzaam een beetje te wennen aan the aussie way of life!

De eerste week was redelijk zwaar.
Alles is nieuw.. En je hebt er opeens twee hyper actieve kindjes bij.
Dit in combinatie met de jetlag vielen mijn ogen elke dagom 19:00 uural dicht, maar ik dwong mezelf om pasom 21:00te gaan slapen.
Mijm hostmom had de eerste week vrij genomen van werk om mij goed in te kunnen werken.
En jup de kindjes kunnen echt terroristjes zijn, maar wel hele lieve terroristjes :)
Olly is 3,5 en echt super slim. Laatst ging hij voor mij het hele australische volkslied zingen, ik stond echt perplex en schaamde me dood toen ik hem moest vertellen dat ik maar 2 zinnen van het nederlandse volkslied kon zingen haha.
Olly is helemaal gek op alles wat met de ruimte te maken heeft. Hij trekt dan ook vaak zijn astronauten pak aan en samen gaan we dan "op reis naar demaan"
Zoe is 1,5 en zo schattig! Ze leert elke week nieuwe woordjes en kon vanaf dag 2 mijn naam al zeggen. ( laten we het maar niet over de uitspraak hebben..)
De leukste momenten van de dag zijn bij Zoe; ontbijt lunch en avondeten.
We zingen zelfs om haar aan het eten te krijgen maar vaak vliegt het eten alleen maar door de kamer.
Mijn hostparents hebben voor mij een auto gekocht!
Het links rijden is toch best raar maar begint langzaam te wennen.
Niet alleen het stuur, maar ook de spiegels, knipperlichten en ruitenwissers zitten aan de andere kant wat nogal voor verwarring zorgt.
En ook bij rotondes moet ik goed opletten dat ik ze niet perongeluk rechts neem.
Hij is klein en een automaat dus helemaal perfect. Geen gedoe met hellingtrekken op die grote heuvels hier dus :).
Op woensdag,vrijdag middagen de weekenden ben ik vrij. Deze dagen wil ik benutten om zoveel mogelijk dingen te zien hier in de buurt.
Ik ben een aantal keer gaan lunchen met Lisanne (nederlandse au pair) die hier in de buurt woont, we zijn op stap geweest in Brisbane city en naar de bios.
Ik heb ook al gefietst hier, wat trouwens niet echt een succes was.
Aussie is niet echt een fiets-vriendelijk land haha.
Hoge heuvels, geen fietspaden, links fietsen op een mountainbike en verplicht een helm op en ik was ook nog verdwaald. Dat was me dus het avontuurtje wel.
Vorige week zaterdag met een Oostenrijkse au pair naar South Bank geweest, dit is een nagemaakt strandje midden in de stad, erg leuk!
Ze hebben South Bank gemaakt zodat mensen niet in de rivier gaan zwemmen aangezien hier haaien inzitten.... ja echt waar!
Afgelopen weekend stond Brisbane in het teken van de G20, veel wereldleiders kwamen hier bij elkaar om te vergaderen.
De meeste inwoners ontvluchtten de stad aangezien deze compleet afgesloten was, en dus deden wij dat ook.
Gistermorgen zijn we richting de Sunshine Coast gereden waar een oom van de kinderen woont.
Groot huis, op een heuvel en mét een zwembad, wat we zeker wel konden gebruiken want vanmiddag om 2 uur was het maar liefst 44 (!!!!) graden.
Op dat moment wil je alleen nog maar in het water zitten of binnen met de airco aan.
Vanmorgen zijn we ook nog op het strand geweest.
Hier heb ik van die oom een lesje bodysurfen gekregen. ( je gaat eigenlijk gewoon liggen op een kleine surfplank en op het juiste moment laat je je met de golf meegaan).
Dit is alvast een goed begin want over 3 weken ga ik met Mijke op surfcamp en dan gaan we echt leren surfen op nog hogere golven, SPANNEND!!
See ya!

Reacties

Reacties

linssen.math@home.nl

Leuk echt wel een avondtuur hoop det ze nog veel moois moog mit meemaken geneet

linssen.math@home.nl

Leuk hoop det ze nog veel moois moog mitmaken geneet

jacqueline

waaw wat een ervaring!!! Geniet

Familie Muggleton

Fijn dat het je zo goed bevalt geniet van al die mooie ervaringen die je daar opdoet.

Roosje

Erg leuk verhaaltje!
Fijn desse 't noa dien zin hubs
Geniet der van schat

jeanne niessen

Go Anka wat een spannend verhaal over al jouw activiteiten. Geniet van de tijd in Brisbane.Onze Wim is op dit moment in Sydny

Groeten Jeanne en Toine

Oom Har en tante Mia oet Berg.

Fijn te lezen dat het goed gaat.
"Stralende foto".
Ga zo door dan word je een geweldige ervaring rijker.
Heel veel succes.

Jan en Betsy van Cruchten

Hallo Anka.

Het begin is gemaakt. Geweldig dat het je goed gaat.
Even wennen dat je zo ver weg bent.
Je zult in ieder geval een ervaring rijker worden
Veel succes

Tante Betsy en oom Jan oet Melick

Oom Har en tante Mia.

Hallo Anka,

Wij denken dat we vergeten zijn om ons e-mail adres aan jouw door te geven, dus bij dezen.

Groetjes uit Berg,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active