Ik ben er!

24 uur, 4 vliegvelden en meer dan 16.000 km later mocht ik dan eindelijk mijn eerste stap op australische bodem zetten.

Het begon vrijdag op schiphol met een moeilijk afscheid.. die momenten zijn nooit leuk.
Gelukkig vloog ik naar dubai samen met Tess, een meisje die ik ken via Travel Active en die als au pair naar Adelaide ging.
We vlogen met die grote dubbeldekker airbus van de Emirates, echt dikke luxe.
We hebben wel even onze ogen uitgekeken, en deze vlucht ging dan ook echt snel voorbij.
In Dubai aangekomen vloog Tess alleen verder naar Adelaide en ik alleen naar Brisbane via Singapore.
Ik heb dus ongeveer 3 x 7 uur gevlogen.
En dat vond ik echt ideaal, want na 7 uur in een vliegtuig ben ik het kotszat en is het heel fijn als je er ff uit mag.
En toen kwam ik in Australië en werd ik even heel zenuwachtig.
Ik moest namelijk nog door de paspoort controle en de security.
Jullie kennen vast allemaal dat programma border security of verhalen over eten meenemen in het land... Daarom dus!
Ik had namelijk drop, pepernoten en hagelsag bij me voor mijn hostfamily.
Maar no worries ik mocht gewoon doorlopen! En daar stond mijn hostmom me al op te wachten.
De familie doet er alles aan om me thuis te laten voelen. Ik heb een leuk kamertje en de kinderen hadden er balonnen en tekeningen voor me opgehangen.
Vanmorgen zag ik de kinderen pas voor het eerst en de oudste vloog me meteen om de nek. Ze zijn totaal niet verlegen!
Ik blijf me wel steeds weer verbazen hier over dingen, het is allemaal zo anders.
Wat me vooral opvalt is dat de mensen hier erg aardig zijn en je dat no worries ook echt overal hoort.
Ze hebben werkelijk voor alles een afkorting; breakfast is breakie, barbeque is barbie, kindergarten is kindie etc.
De huizen zien er zo anders uit en passen ook totaal niet bij elkaar, staat er naast een mega groot huis een mini hutje wat dan een huis moet voorstellen.
10 minuutjes verderop is een winkelcentrum, we zijn er vandaag geweest en het is echt bizar groot! Er zitten ook allemaal leuke winkels dus mijn handjes begonnen al te jeuken.
Brisbane ligt in de staat Queensland en wordt de sunshine state genoemd.
Het is hier nu zomer en behoorlijk warm. En het wordt nog veel warmer.
Verder heb ik nu een beetje last van de jetlag.
Ik dacht gister dat het wel mee zou vallen maar ik kwam toch echt niet in slaap vannacht terwijl ik vanmiddag bijna omviel van moeheid.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active