Going Down Under

Hoi iedereen,

6 weken ben ik pas terug uit Italië, en nu alweer een nieuwe reis in de planning.
Deze keer wordt het wat langer vliegen; ongeveer 24 uur naar de andere kant van de wereld.
Omdat ik dit toch wel een hele speciale reis vind ga ik voor jullie proberen deze reisblog bij te houden, wel met de nadruk op proberen he ;).

Australië.. ik kan het nog steeds niet écht geloven!
Het land van de kangoeroe's, super mooie natuur, overheelijke bbq's en de no worries mentaliteit.
Maar ook het land van enge insecten, haaien en links autorijden brr...
Maar die dingen mogen de pret natuurlijk niet drukken!

Via Travel Active ga ik voor 6 maanden als Au Pair werken.
Het was nog niet echt makkelijk om een geschikte familie te vinden aangezien ik deze zomer dus ook nog 3,5 maand in Italië heb gezeten.
Door de slechte italiaanse internetverbinding en het tijdsverschil van 8 uur was het skypen niet altijd een succes.
Ook had ik niet met alle familie's meteen een klik, sommige woonden te afgelegen en van sommige kreeg ik geen reactie.`
Aangezien ik niet helemaal naar de andere kant van de wereld wil gaan met twijfels heb ik tegen mezelf gezegd dat ik maar geduld moet hebben en geen overhaaste beslissingen moet nemen.
En lang wachten wordt beloond! Deze week heb ik dan toch een familie gevonden waar ik echt een klik mee voelde.
We hebben al een paar keer geskypt en dat waren hele leuke gesprekken! Ze hebben een zoontje van 3 en een dochtertje van 1 en wonen in een suburb van Brisbane.
Het eerste wat ze zeiden over de kindjes was: "they are two little terrorists". Dus dat wordt nog leuk haha.
Natuurlijk is het altijd afwachten of het in reallife ook zo goed klikt, maarja dat kun je toch niet weten van te voren..
Alhoewel ik in de tijd dat ik als Au Pair werk ook van plan ben hier en daar wat tripjes te maken is de bedoeling om na deze 6 maanden ook nog te gaan reizen.
Australië is immens groot, mijn to-do list is oneinding maar mijn spaargeld helaas niet.. Er moeten dus keuzes gemaakt worden.
Als iemand tips voor me heeft, do's en dont's, laat het me dan weten :)

De bedoeling is om rond 31 oktober te vertrekken, dat zijn dus nog maar 2 weken.
En ik moet gewoon nog bijna alles regelen.
Contracten, visum, ticket en zelfs mijn verstandskiezen moeten er nog uit!
Ik ga dus maar proberen al een beetje te wennen aan de australische mentaliteit, no worries!!!

Reacties

Reacties

Hellen

He Anka, LEUK! Australie is echt top. Heb zelf een paar jaar geleden de hele west kust afgereden met een rot camper busje. Brisbane is een stad waar niet heel gek veel te doen is (als au pair zal dat wss anders zijn), alles hier buiten is overigens wel echt mooi en leuk. Onder brisbane ligt byron bay, heeeeeel erg chill stadje waar je je heel goed kan vermaken. verder zijn fraser island, great keppel island en de withsundays echt prachtig!!!!! spaar genoeg geld, want het is allemaal wel prijzig. australie is gemakkelijk te bereizen, wat ze beloven is er ook. mensen proberen je niet op te lichten ed, dus dat is prettig. veel plezier!!!

Corina

Wat geweldig dat je dit avontuur aangaat!
Ik wens je heel veel plezier en sterkte met de kleine terroristjes;)

Groetjes Corina Hannen en fam.
P.S. Isa zal wel jaloers zijn. Lijkt haar ook te gek om te reizen!

jacqueline

Van wie heb je dit toch??? dat reislustige...
Maar stoer hoor dat je dit avontuur aangaat
Ik hoop echt dat je in een fijn en gezellig gezin terecht komt, want dat is niet bepaald onbelangrijk en dat je daarbij nog
genoeg vrije tijd hebt om leuke dingen te doen daar.
Succes en genieten!!! maar bel je nog...
liefs, Jacqueline

Michel en Marjo

Lieve beste Aussie mousie,

Hehe eindelijk volgende week Down Under, Ik weet dit speelt al heel lang door je koppie.
Wat mooi als je een droom waarheid kan laten maken, en dat is nu net wat jij gaat doen.
Naar Brisbane een stad van ongeveer 17.000 km van ons klein Lin af naar een nieuwe maar ozo spannende omgeving.
Petje af voor deze grote stap,petje af voor je wilskracht.
Ik heb mij laten vertellen dat het relaxed leven is daar.
Ik ben benieuwd.
Ik heb mij laten vertellen dat de natuur adembenemend mooi is daar.
Ik ben benieuwd.
Ik heb mij laten vertellen dat het water rechtsom wegkolkt.
Ik ben benieuwd.
Ik heb mij laten vertellen dat het er altijd mooi weer is.
Ik ben benieuwd.
Ga vooral genieten ,ga vooral genieten ,ga vooral genieten.
Heel heel veel succes en plezier met je two little terrorists.

Groetjes van pap en mam

tante carla en de rest

hoi Anka,
Fijn dat je zo goed ontvangen bent, zijn de kindjes nog steeds schattig??
Opa is hier op bezoek om een wafeltje te komen eten, hij wil graag weten hoe het met je gaat.
Lieve groetjes Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active